title

9 Sep 2004

Masih lagi tiada air

Aku habiskan masa kat kawasan akademik hari ni, atau pon setiap hari khamis. Setiap khamis, kelas pack dari 8-10, 11-5. Rehat sejam je. Hari ni aku bergegas mandi awal-awal (seawal 630). Bekalan air still tak pulih lagi. Tak puas tol mandi guna pili bomba ni. Tapi memandangkan hari ni aku habis masa kat fakulti je, takle teraser sgt ketiadaan air tu. Cuma sakit hati gak bila balik dari kelas n air still takde lagi. Takleh nak wat apa2, n otak pon jam. Nak mandi tak boleh, nak membasuh tak boleh, nak jerang air pon tak boleh.Wuduk pon bertahan dari zohor tadi. Ceriter dari kolej PROTON, air pili bomba diaorang pon dah abis. Aku rasa jap lagi PERNAS punya lak abis. Aku teraser nak blk kampung kalo sampai pagi esok masih lagi takde air. Tak larat la hidup tanpa air ni. Lagipon kabar angin mengatakan pembaikian paip tu lambat lagi nak siap. Mungkin sabtu atau selewat-lewatnya selasa. Aku x blh tunggu tu. Baju byk tk basuh lagi ni. Walaupon dengan balik ni aku terpaksa ponteng kelas ganti kenegaraan n ko k. Nak wat camana, keperluan comes first kan?

Lawak dari lecturer AI aku : kenapa bekalan air putus??? Mereka jimat air untuk kopi.
Aku tak dapat tahan gelak dari habis kelas sampai la sampai bilik.


//cerita2 lain yg x berkaitan hari ni.
>>hari dapat dua lagi tugasan. SAD n OSK. bergegas ke bilik lect OSK sejurus lepas kelas utk cop tajuk.
>>ada 3 sebab kenapa aku x blh balik kg. 1. kelas ganti kenegaraan( esok, 8-10). 2. Ko k ( nak habiskan bagi buku sketch) 3. group miting java (bincang pasal projek).
>>roomate aku g lawatan kelas. X ingat lak mana dia g (tapi kat KL la). Kol 10 td dia bertolak. So malam ni n esok aku tido sorang.
>>budak2 WARISAN sungguh mengjengkelkan n immature. Patutlah takde sapa nak kawan ngan diorg melain puak-puak mereka sendiri.

No comments: