title

4 Apr 2007

Akhirnya Hari Ini Tiba Jua

Hari ni genap 4 bulan aku praktikun kat Cosmopoint ni. Hari ni tak terasa sedeh sgt pun, mungkin semua orang tau yang aku akan kembali ke sini semula, yela, lepak-lepak. Esok pun aku datang, setelkan apa2 yang tak setel. Buku log, borang penilaian, borang kehadiran. Malas nak wat hari ni.

Aku ke UUM jumaat malam ni. Untuk hantar repot. At least sampai 12hb kat sana. Nak p UUM pun mcm tak sabar je. Dah lama tinggalkan UUM.

Apa yang aku dah capai sepanjang aku praktikum ni? Hmm....

1. Aku telah berjaya up kan server squid, webserver guna apache, Mysql database server. Tuah hari terakhir, aku berjaya up kan JOOMLA and forum board guna phpbb. Cuma pasni kene touch up lg. nak blaja BIND and cuba server ftp plak.

2. Semua sekali aku dah ajar 5 kelas, kelas pcmaster "en. joe", kelas pc maintenance "safar", kelas pcmaster "erin" (bukan nak berat sebelah tapi ni kelas yang paling aku fun ngajar), kelas pc maintenance "laili" (di sambung ajar oleh din) dan kelas pcmaster "donna" (di sambung oleh diana).

3. Also make some contacts and friends yang amat berguna utk masa depan.

4. "Addicted" to YM or pas Ubuntu Linux aku up, Gaim.



Pas selesai hantar repot, bermula lah next fasa dalam hidup ku. MARI MENCARI KERJA!!!! Kalo takde, kene le cipta satu utk diriku sendiri.


"Work"station Aku. Sebelah windows, sebelah Linux.

Kelas last pc maintenance



Empat bulan lalu

1 comment:

Mohd Farhan said...

Ko makin kurus la Padi, ko makin tua la Padi, ko makin jadi pakcik la Padi, ko tak nak jadi suamiorang ka Padi ?