title

7 Mar 2009

Gi lagi utara

Hari ni memenuhi jadual balik kampung dengan mengisi dua agenda penting iaitu melawat akim, adik ipar aku kat UITM Arau dan seterusnya ke Padang Besar untuk membeli beli barang-barang idaman yang tiada di kuantan. Ini kali pertama aku ke daerah arau, dengar macam jauh tapi rupanya kalau dari pokok sena tak la lama sangat sebab lalu lebuhraya dan papan tanda pon cukup banyak untuk membolehkan diri ini tidk sesat. Cuma agak membosankan kerana melalui lebuhraya dan banyak permandangan padang yang saujana mata memandang. Adakah mungkin sebab aku yang memandu?



Tunggu akim.

Mami pon tunggu akim juga. Lambatnya bersiap.

Ini suma akim bg utk mak. Ko punya mintak kat laki ko.

Padang besar. Pekan koboi yg maju di sempadan.

Komplek bazar padang besar.

Pertama kali mami sampai sini. Teruja

Siap dapat lai chi kang lagi. Nyum nyum.

Ayah dan tempat kegemarannya.

Bawak mami masuk UUM.

Posing depan masjid lepas solat Zuhur.

Luqman dapat (beli sendiri) jersi atas nama dia.

Malam tu jugak balik semula ke Parit buntar, walopon penat memandu siang tadi, tapi demi bertolak awal untuk sampai ke Kuantan sebelum malam, maka kene jugak lah balik, hujan lebat di pertengahan jalan, sangat lebat sampai aku seriau kalo terkene splash. Ada masa memandu dengan sangat pelahan. Sampai dalam pukul 10 macam tu. Penat amat.

No comments: