title

14 Feb 2010

Rengit

Esoknya memenuhi agenda penting balik ke Batu Pahat iaitu ke pekan Rengit, atau dengan lebih terperincinya ke bazar barangan terpakai. Tempat ni adalah tempat kemestian angah sekeluarga bila sampai ke Batu Pahat ni.
Barang-barang yang dijual di sini semuanya barang-barang terpakai dari Singapura. Macam-macam ada, untuk orang macam aku ni boleh la di umpamakan seperti Lowyat untuk barangan terpakai. Tapi aku sekeluarga datang nak tengok-tengok je, tak terniat nak beli apa-apa.

Sinki ada, tak sampai RM50 seunit.

Ibu cari mainan untuk Adam, tapi takde yang berkenan.

Yasmin dan Nani cari mainan mereka sendiri.

Adam nak apa yang Hadi pegang tu. Kipas-kipas kat sebelah tu RM20 je.

Stroller-stroller berjenama.

Satu Tv ni harganya RM500 sahaja.

Tak ada orang beli, takpa, buang je tepi kedai.

Mak cik ni n anak-anaknya cari tin kosong.

No comments: