title

10 Mar 2012

Dua bulan tak update blog

Ya, hampir dua bulan semenjak blog post aku yang terakhir. Kenapa tak update? Malas? Itu memang sebahagian dari alasannya. Tetapi aku lebih suka nak cakap penat sebagai alasan yang lebih merdu.

Kenapa penat? Sebenarnya semenjak last post itu hidup aku ada sedikit berubah. Terutamanya pada hari bekerja selepas waktu bekerja. Selepas waktu pejabat pada tiga hari pertama aku akan bergegas balik rumah, bersiap untuk mengaji. Ya, aku dah mula belajar mengaji balik untuk kukuhkan lagi/ ulangkaji selepas sekian lama tidak berguru. Terima kasih kepada keluarga ipar yang menjemput ustaz untuk mengajar. Aku tumpang belajar je.

Kemudian selepas mengaji, aku terus bersedia untuk ke masjid. Pukul tujuh aku dah ada kat masjid, ulang mengaji, solat maghrib, dengar kuliah dan solat isya. Selesai kol sembilan gitulah. Bab kuliah nanti aku kisahkan lagi.

Balik rumah, makan lepas tu tunggu jap depan tv untuk tengok 30 minit Ustaz Don. Selesai sampai kol sepuluh. Sah-sah dah penat lepas tu. Yelah, dari kol 630 pagi tak tido kan. Jadi nak berfacebook pun tak larat, apatah lagi nak update blog.

Hujung minggu, Semuanya diperuntukkan untuk keluarga. Jumaat seharian dengan Adam, Sabtu pulak dengan isteri tercintak plus Adam. Mostly hujung minggu aku memang tak berinternet.

Jadi begitulah ceritanya, hidup ini masih lagi tak sempurna, aku akan terus perbaiki. Jalan dah ada, panduan pun dah ada, motivati je kene up sikit lagi. Semoga Allah kuatkan diriku untuk bergerak ke arahNya.

No comments: