title

7 May 2012

Siri Jalan-jalan Cari Buku : Chowrasta Used Bookstore

Bila isteri aku cakap nak ke Chowrasta cuti ni, aku terus bukak internet. Aku tak pernah dengar nama Chowrasta walaupun isteri aku dah pergi lama dulu dan kampung ayah aku kat Pulau Pinang. Rupa-rupanya Chowrasta ni terkenal dengan jualan buah pala dan jeruk buah. Bila digoogle lagi keluarla link pasal satu used bookstore ni. Lalu aku jadi teruja nak habiskan duit kat situ.

Kedai buku ni kat tingkat atas. Sampai-sampai je memang terus jadi seronok. Sayangnya tak dapat lama-lama kat sini. Jadi lain kali kene datang sorang-sorang awal-awal pagi, memerap kat sini. Kedai buku ni dibuka dari sepuluh pagi hingga enam petang setiap hari.


Ada tanda arah. Kalau tak ikut sesat. Kene balik ke pangkal jalan pulak.


Feel right at ...a used books bookstore.





Banyak buku-buku lama. Aku beli satu dari buku-buku dalam gambar ni.


Adam pun suka...berlari di celah celah buku. 


2 comments:

Pei Pan said...

Kedai yang paling hujung menjual pelbagai buku yang sukar di dapati di pasaran biasa. Cuma, harga sukar di runding.

Kedai di sebelahnya lebih murah tapi suka memerhatikan orang seperti pembeli ingin mencuri buku yang di jualnya.

Pei Pan said...

Kedai yang paling hujung menjual pelbagai buku yang sukar di dapati di pasaran biasa. Cuma, harga sukar di runding.

Kedai di sebelahnya lebih murah tapi suka memerhatikan orang seperti pembeli ingin mencuri buku yang di jualnya.